måndag 13 juli 2009

Djurskyddet

Äntligen känns det okej att ägna sig hängivet åt något man brunnit för sedan barnsben. Jag sände ett mail till djurskyddet här i eskilstuna tidigare idag, och fick svar nu ikväll av ordförande. Jag är jättevälkommen att inskolas nu i augusti, sommarvikarierna behöver också hjälp.

Jag vet att ett arbete som volontär inte lönar sig i pengar, men det gör faktiskt ingenting. Ingenting alls. Och jag behöver nog inte ens förklara varför, plus att det är en väldig inkörsport till andra organisationer så kontakterna kommer ju bli överflödiga. Jag älskar verkligen att ta egna initiativ, med frågor osv, så man får merr personlig kontakt med de som styr verksamheten haha! Även om det är så lite som via mail men allt beror ju på hur man uttrycker sig.. men jag nådde fram.

Så, jag ska ringa dit imorgon och skriva in mig:) Sedan lär jag väl börja i augusti då, måste umgås åtminstone en vecka med familjen nästa vecka ( eller ja jag ska ju ut och vandra, får korta ner det till en vecka ), sedan i början av augusti så ska jag till åland. Därefter är det mer läge att börja jobba. Och det är jättebra tider osv så man verkligen är aktiv. Och ja, det är verkligen det perfekta jobbet för mig! Så mycket kärlek och omsorg:) Man kan också ha jourhem, om någon av t.ex katterna får ungar. Men sådana antaganden måste jag prata om med päronen här hemma isåfall, dock backar inte jag. Det här jobbet tänker jag sköta med 200 %! och då få det gärna innebära att släpa hem små liv att se efter, för då är det ju mitt jobb som jag sköter.

Jag har nog aldrig kännt mig lyckligare<3 LIVET KAN JU BARA TA Å..JA!

1 kommentar:

  1. kommer du att jobba volontärt på Åland, eller?

    SvaraRadera