tisdag 14 juli 2009

Jahapp

Blev liksom sjuk inatt:/ Så jag har legat i sängen hela dagen och bara vilat. Hade gott om tid att läsa igenom dokumentet som skickades med i brevet från djurskyddet. Regler osv. Det var mer att tänka på än vad jag trodde, vilket är bra för då är det ingen lekstuga inte. Mycket regler angående de djur som ligger i karantän osv, hoppas jag lär mig att hålla reda på allting sen. Men ja allt är enklare i praktiken.

Jag känner mig verkligen som att jag är på rätt väg. Alltid har det varit vård i intresse, alltid har det varit djur. Nu har jag äntligen mognat in i det här och faktiskt tänker ägna mig åt det jag velat göra sedan jag var skitliten. Typiska vetrinärdrömmar, fast till skillnad från andra så påbörjade jag olika små organisationer redan som liten. Mamma blev tokig på alla sjuka djur jag släpade hem.. men jaja.

Det här känns bra, väldigt bra. Med rätt utbildning så kan jag ju få jobba på sjukhus, rehabiliteringar och så vidare för djur. Jag funderar på att ringa till hundfrisören och fråga om praktik där med. Liksom, jag har ju hur mycket tid som helst att fylla! Så varför inte göra det? Något som jag alltid älskat? Istället för att ta jobb på mcdonalds eller nåt annat skitjobb. Bättre att starta från grunden och jobba sig upp, jag har ingen lust att ströjobba - har ändå gjort det tillräckligt nu.

Fyfan vad glad jag är. Jag meddelade att jag är redo att skolas in om två veckor. För jag ska vara borttrest på orust en vecka och vandra, sen ska jag till michel som bor på åland just nu - fest!


Idag kommer min syster+man hit:) De ska sova över så de kan ta sig smidigt till sjukhuset imorgon bitti, hon ska föda:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar